Tegevuste plaan
Mängu käigus omandab ja kinnistab laps uut teavet, uusi oskusi, peegeldab tundeid ja soove…
… Sel viisil õpib laps suhtlema, omandab kogemusi ja käitumisreegleid. Mänguoskus on kõigi üldoskuste ning õppe- ja kasvatustegevuse eri valdkondade oskuste ja teadmiste arengu alus.
Vihasoo lasteaed väärtustab laste mängu, sest mäng on eelkoolieas lapse põhitegevus.
Lasteaia õppetegevused on omavahel lõimitud läbi järgmiste valdkondade:
Mina ja keskkond
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:
- mõistaks ja tunnetaks ümbritsevat maailma terviklikult;
- omaks ettekujutust oma minast ning enda ja teiste rollidest elukeskkonnas;
- väärtustaks nii eesti kultuuritraditsioone kui oma rahvuse kultuuritraditsioone;
- väärtustaks enda ja teiste tervist ning püüaks käituda tervislikult ning ohutult;
- väärtustaks keskkonda ja keskkonnahoidlikku mõtteviisi;
- märkaks nähtusi ja muutusi looduses.
Keel ja kõne
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:
- tuleks toime igapäevases suhtlemises;
- kasutaks kõnes õiget hääldust, sobivaid grammatilisi vorme ja mitmekesist lauseehitust;
- tunneks huvi lugemise, kirjutamise ja lastekirjanduse vastu ning oleks omandanud lugemise ja kirjutamise esmased oskused.
Matemaatika
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:
- rühmitaks esemeid ühe-kahe tunnuse alusel ja võrdleks esemete hulki;
- järjestaks esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal;
- tunneks lihtsamaid ajamõisteid ja kirjeldaks ning järjestaks oma igapäevategevusi;
- mõtestaks loendamistegevust ja seoseid arvude reas;
- mõistaks mõõtmistegevust ja olulisemaid mõõtühikuid;
- tunneks ja kirjeldaks geomeetrilisi kujundeid;
- näeks matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes.
Kunstitegevus
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:
- tunneks rõõmu loovast eneseväljendusest;
- kujutaks isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma;
- vaatleks, kirjeldaks ja kujundaks ümbritsevat ja tarbeesemeid;
- kasutaks õpitud voolimis-, joonistamis- ning maalimisvahendeid ja -võtteid;
- kasutaks materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt;
- vaatleks kunstiteoseid ja kirjeldaks nähtut.
Muusika
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:
- tunneks rõõmu laulmisest ja musitseerimisest;
- suudaks keskenduda kuulatavale muusikapalale;
- suudaks ennast loovalt väljendada laulmise, liikumise, tantsimise ja pillimängu kaudu;
- suudaks musitseerida nii rühmas kui üksi.
Liikumine
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:
- tahaks liikuda ja tunneks liikumisest rõõmu;
- suudaks pingutada sihipärase tegevuse nimel;
- tegutseks aktiivselt üksi ja rühmas;
- mõistaks kehalise aktiivsuse olulisust inimese tervisele;
- järgiks esmaseid hügieeni- ja ohutusnõudeid.
Õppetegevus planeeritakse teemapõhiselt
Igal kuul on oma teema, planeerimisel seatakse eesmärgid ja tegevused vastavalt kuu teemale, lõimides omavahel kõik tegevused.
- september – kooli- ja lasteaiakuu
- oktoober – kodukuu
- november – tervisekuu
- detsember – jõulukuu
- jaanuar – talvekuu
- veebruar – kodumaakuu
- märts – kevadkuu
- aprill – liikluskuu
- mai – looduskuu
- juuni – suvekuu
- august – lõikuskuu