Tegevuste plaan

jalgrayyasõiy

Mängu käigus omandab ja kinnistab laps uut teavet, uusi oskusi, peegeldab tundeid ja soove…

… Sel viisil õpib laps suhtlema, omandab kogemusi ja käitumisreegleid. Mänguoskus on kõigi üldoskuste ning õppe- ja kasvatustegevuse eri valdkondade oskuste ja teadmiste arengu alus.

Vihasoo lasteaed väärtustab laste mängu, sest mäng on eelkoolieas lapse põhitegevus.

Lasteaia õppetegevused on omavahel lõimitud läbi järgmiste valdkondade:

 Mina ja keskkond

Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:

  • mõistaks ja tunnetaks ümbritsevat maailma terviklikult;
  • omaks ettekujutust oma minast ning enda ja teiste rollidest elukeskkonnas;
  • väärtustaks nii eesti kultuuritraditsioone kui oma rahvuse kultuuritraditsioone;
  • väärtustaks enda ja teiste tervist ning püüaks käituda tervislikult ning ohutult;
  • väärtustaks keskkonda ja keskkonnahoidlikku mõtteviisi;
  • märkaks nähtusi ja muutusi looduses.
Keel ja kõne

Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:

  • tuleks toime igapäevases suhtlemises;
  • kasutaks kõnes õiget hääldust, sobivaid grammatilisi vorme ja mitmekesist lauseehitust;
  • tunneks huvi lugemise, kirjutamise ja lastekirjanduse vastu ning oleks omandanud lugemise ja kirjutamise esmased oskused.
Matemaatika

Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:

  • rühmitaks esemeid ühe-kahe tunnuse alusel ja võrdleks esemete hulki;
  • järjestaks esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal;
  • tunneks lihtsamaid ajamõisteid ja kirjeldaks ning järjestaks oma igapäevategevusi;
  • mõtestaks loendamistegevust ja seoseid arvude reas;
  • mõistaks mõõtmistegevust ja olulisemaid mõõtühikuid;
  • tunneks ja kirjeldaks geomeetrilisi kujundeid;
  • näeks matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes.
Kunstitegevus

Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:

  • tunneks rõõmu loovast eneseväljendusest;
  • kujutaks isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma;
  • vaatleks, kirjeldaks ja kujundaks ümbritsevat ja tarbeesemeid;
  • kasutaks õpitud voolimis-, joonistamis- ning maalimisvahendeid ja -võtteid;
  • kasutaks materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt;
  • vaatleks kunstiteoseid ja kirjeldaks nähtut.
Muusika

Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:

  • tunneks rõõmu laulmisest ja musitseerimisest;
  • suudaks keskenduda kuulatavale muusikapalale;
  • suudaks ennast loovalt väljendada laulmise, liikumise, tantsimise ja pillimängu kaudu;
  • suudaks musitseerida nii rühmas kui üksi.
Liikumine

Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on, et laps:

  • tahaks liikuda ja tunneks liikumisest rõõmu;
  • suudaks pingutada sihipärase tegevuse nimel;
  • tegutseks aktiivselt üksi ja rühmas;
  • mõistaks kehalise aktiivsuse olulisust inimese tervisele;
  • järgiks esmaseid hügieeni- ja ohutusnõudeid.
poisid jooksmas

Õppetegevus planeeritakse teemapõhiselt

Igal kuul on oma teema, planeerimisel seatakse eesmärgid ja tegevused vastavalt kuu teemale, lõimides omavahel kõik tegevused.

  • september – kooli- ja lasteaiakuu
  • oktoober – kodukuu
  • november – tervisekuu
  • detsember – jõulukuu
  • jaanuar – talvekuu
  • veebruar – kodumaakuu
  • märts – kevadkuu
  • aprill – liikluskuu
  • mai – looduskuu
  • juuni – suvekuu
  • august – lõikuskuu